Veelgestelde vragen
Welkom bij de Medica Cursusdienst: de plek waar je al je studiemateriaal en Medica Merchendise kan aankopen.
Wij zijn een team van gemotiveerde studenten die zich vrijwillig inzetten. Zo zorgen we er mee voor dat Medica leden hun boeken aan een zo laag mogelijke prijs kunnen kopen!
Om boeken te reserveren, ga naar onze website.
Als je nieuw bent in de hele cursusdienstwereld, neem dan zeker een kijkje op Cursusdienst Handleiding.
Alle antwoorden op veelgestelde vragen kan je hieronder vinden!
Waar is de cursusdienst?
De cursusdienst bevindt zich in Doc’s Bar, Brusselsestraat 246, 3000 Leuven.
Wanneer gaat de cursusdienst open?
De cursusdienst zelf is open vanaf de eerste week van het semester. De eerste weken doen wij verkopen ingedeeld per jaar. Kijk dus zeker op onze site om te checken wanneer het aan jou is om langs te komen! Als je vakken opneemt uit meerdere jaren, kom dan bij het jaar waar je de meeste boeken nodig hebt.
De Cursusdienst blijft open tot week 10 van het semester, sluiting wordt aangekondigd op de cursusdienst site en Medica Facebook pagina.
Hoe kan ik boeken/cursussen bestellen?
Om stap voor stap te weten te komen hoe je je boeken bestelt, kan je best eens kijken naar deze handleiding.
De reservaties openen 1 week voor aanvang van het semester.
Hoe kan ik medisch materiaal kopen zoals labojassen, doktersjassen, dissectiesets, enz?
De eerste week van het semester kan je je labojassen en doktersjassen bij ons in de cursusdienst kopen.
Hierna gaat dit via webshop van Medical Werff! De webshop vind je hier.
Op de cursusdienst vind je ook pasmodellen voor labojassen, doktersjassen en klompen.
Hoe kan ik mijn boeken betalen?
Wij zijn een CASHLESS cursusdienst! Betalen kan enkel via Bancontact of Nederlandse Maestro-kaarten, ook VISA en Mastercard kunnen gebruikt worden.
Wat zijn de voordelen bij het aanschaffen van een Medica Lidkaart?
Bij aankoop van een Medica Lidkaart krijg je korting in de Medica Cursusdienst en op bepaalde Medica evenementen. Verder geeft onze drukker Copy De Raaf 20% korting in hun printshop op vertoon van je lidkaart.
Krijg ik ook korting met mijn Acco-aandeel?
Met je Acco-aandeel krijg je bij ons korting op je Acco-cursussen die je vanaf 3de Bach bij ons kan verkrijgen.
De Acco-handboeken en blokwijzers, zijn bij ons steeds goedkoper dan de Acco ledenprijs, op deze krijg je enkel korting met een Medica Lidkaart.
Bij het reserveren van mijn boeken, zie ik mijn vakken niet. Ik kan dus geen boeken bestellen.
Zorg dat je bij je profiel alle voor jou toepasbare vakken hebt aangeduid voor huidig academiejaar (zelfs deze van het 2e semester). Nu zou je alle boeken/cursussen moeten zien die bij deze vakken horen.
Er staat bij een boek/cursus dat deze ‘niet reserveerbaar’ is, wat doe ik nu?
Dit boek hebben wij waarschijnlijk nog niet binnen, of de prof is wat traag in het doorsturen van de juiste versie. We vragen je om nog even geduld te hebben.
Moet ik al een uur voor de opening van de CuDi komen aanschuiven om zeker te zijn van mijn boeken?
Nee, dit is zeker niet de bedoeling. De CuDi gaat pas open op het exacte moment van de openingsuren. Je kan tijdens de openingsuren de wachtrij volgen op onze site.
Ik wil ook wel mensen blij maken met hun boeken en komen meehelpen in de cursusdienst!
Geweldig plan! De Cursusdienst draait helemaal op mensen zoals jij, enthousiaste vrijwilligers die gewoon mensen willen blij maken en graag karaoké zingen. We zullen je ontzettend dankbaar zijn! Schrijf je dus zeker in voor een shiftje, als je niet weet hoe, kan je dit hier checken.
Mijn boek/cursus is nog altijd niet toegewezen, hoe kan dit?
Toewijzingen gebeuren automatisch op chronologische wijze. Wees dus zeker op tijd met het reserveren van je cursussen. Hoe sneller je reserveert, hoe sneller je ze kan komen halen! Indien je wacht op een Medica cursus duurt dit ongeveer een week. Indien je wacht op een handboek kan dit langer duren afhankelijk van de verschillende leveranciers.
Tip: als je boek nog niet is toegewezen heeft het geen zin om dit te annuleren en opnieuw te reserveren, hierdoor zal je achteraan in de wachtrij belanden en dus nog langer moeten wachten.
Mijn boek/cursus gaat binnenkort vervallen, wat doe ik?
Boeken en cursussen vervallen twee weken na toewijzing. Zorg dus dat je zeker op tijd bent om deze te komen halen en wacht zeker niet tot al je cursussen zijn toegewezen. Als er op de dag dat je cursus vervalt geen verkoop is, blijft deze nog geldig tot de eerstvolgende verkoop. Als je het echt niet haalt om deze te komen halen binnen de juiste tijd, stuur je een mail naar helpdesk-cudi@medica.be. Mits geldige reden verlengen wij je reservatie.
Ik wil mijn boek/cursus annuleren, maar dit gaat precies niet op mijn gsm, wat doe ik nu?
Annuleren van boeken/cursussen lukt soms niet via gsm. Probeer het via je laptop!
Ik heb een vraag, maar deze staat niet tussen deze al reeds zeer uitgebreide lijst van vragen. Wat moet ik nu doen?
Als je een probleem/vraag hebt, kun je ons altijd bereiken via het e-mailadres helpdesk-cudi@medica.be. We zullen proberen je probleem/vraag zo goed en snel mogelijk op te lossen!